Doorgaan naar hoofdcontent

Anni, Appi & Kutje


Nou ben ik van de week 3x maximaal 1 uur buiten geweest... kan iemand mij vertellen wat er nou zo leuk is aan buiten spelen?
Afgelopen zondag- op maandagnacht wederom slechte gebroken nacht veroorzaakt door een prutteldarm. Maar op maandag met vriendin Anita hier afgesproken om bij te beppen en uiteindelijk toen mn darmen pruttelloos waren ff frisse neus gehaald bij de Plantenhal...dat ging goed...tot ik bukte om wat zwaars op te tillen...tóch niet helemaal darmzindelijk!
Ja je krijgt hier info waarvan ik zelf altijd zing 'een bericht waar niemand op zit te wachten!' (radio tune uit de vorige eeuw)
Nou en toen wast dinsdag Appi-dag...de dag waar ik tegenwoordig met angst en beven tegen aanhik.
Want?!
Nou gaat het daar al regelmatig fout maar de afgelopen 3 weken was het gewoon consequent dat het fout ging.
Hang je met een winkelkar vol met vreterijen de scanner op...krijg je na veel gezeik 'nope niets gescand' sorrrrrrry!
U kunt even bij de kassa das makkelijker... ik check ff snel wie er zit...zie 'ikluldeorenvanjekop-mokkel zitten en zeg: néé dank U! Van haar draai ik volledig door.
Dus gaat gekke Beppie wederom haar boodschapjes te scannen.
Dan zie je iedereen om je heen vlugvlug verdwijnen en Anni staat weer als een randdebieltje alles uit haar zorgvuldig gestapelde tassies en kratjes te rauzen, scannen en pleur erin terug! Dan zegt dat kutding Óh! U wilde ook uw gespaarde tegoed inleveren...nou néé vandaag doe ik dat ff niet: error!!! Dan sta ik daar met een ontplofte hersencel want op beide pasjes niet genoeg geld...dus dan mot je ff snelsnel internetbankieren terwijl het scanapparaat roept: 'bent U daar nog??' Óch hé hou op schei uit hoor! oh en dan nog wat....dan sta je je legen flessen in zo'n sluis te gooien....néé dan staat er ergens een roldeur open: gevolg tegenwind bij het inleveren...vliegen die dingen weer terug! Hé hoe blij ben je dan??? Dus waar was ik gebleven? Ohja dinsdag...nog steeds niet darmzindelijk, te laat wakker dus alles een uurtje later.

Anni takelt moeders om ff voor 10 t otootje in.... 10 minuten later lopen we de klaphekkies door moeders linksaf Anni rechtsaf...
Anni scant de passie op dr foontje, pakt de handscanner kijkt naar moeders en zie haar vertwijfeld met haar pasje staan..."meld U bij de service balie" zegt het scanpakapparaat nou is dat verschijnsel Anni ook niet vreemd dus na 4x 'probeer nu eens' van de medewerkster krijgen we een nieuwe bonuskaart en dus ook handscanner.
Op de brief: 1e boodschap: 'zoete paprika's'...vak leeg *zucht*
Hé ben ik nog geen 5 minuten binnen hé?! Ja ik weet uiteindelijk komt altijd alles goed maar waarom mot het zo verrot beginnen.
Halverwege Appi en het scannen van de boodschappen... kom ik erachter dat mijn bonuskaart de bonusartikelen van moeders aangeeft. Wát? Húh? Dan verdwijnt even al Anni's hersenactiviteit... HOE DAN?
Ow göt! Néé... tandjes...welke bonuskaart mot ik straks dan scannen? Die van moeders of van mezelf? WTF?! WAAROM?
Anni hobbelt quasi vrolijk op medewerkster af want zij kan er ook niets aan doen...Anni legt ut verhaal uit...zij denkt dat ik wartaal praat want, dat kan niet, dat wat ik zeg en zij verteld mij wat wel kan en dus....
Néé wat Anni verteld is gebeurt! En niet dat verhaal wat jij ervan maakt...Normaliter zegt Anni nu: lang verhaal kort maar in deze blijft het lange verhaal lang en de verblijfsduur in Appi nóg veul langerderder... want nu bleek het passie van moeders ook nog eens geblokkeert...*zucht* Anni en haar gestresste hersencel verdwijnen de parkeergarage in waar blijkt dat één of andere trol haar blauwe kutauto op 20 cm van de mijne heeft geparkeerd... lastig instappen voor moeders...Een hele garage en dan mot die kuttekop um zo naast de mijne parkeren...hé! woesssssssst! 
Ik laad de boodschappen in, klap mn klep dicht...bonk! Bónk!? Tuurlijk jóh ook de auto werkt tegen valt niet in t slot...dan klim ik weer mn auto in voor mn autosleutel die ik in t handschoenenvakkie had gedumpt want met de sleutel kan ik t dingetje van het dangetje omgooien zodat t kleppie gewoon dicht kan. Dan rij ik de auto uit t vak, tot halverwege zodat ik niet t verkeer blokkeer en moeders kan instappen... dan mot ik moeders vastsjorren int gordeltje, ik draai terug en kijk naar links of er niemand aankomt en kijk recht in de bek van een boze vent die op zn stuur zit te trommelen... alsof hij in een vrachtwagen zit en er niet langs kan ipv een Seatje....de lúl! 
OOOOOOOOOOoooohhhhmmmmm...
Nou en dan ist vandaag woensdag ff voor 11 stapt Anni met haar prutteldarm int otootje op weg naar t kappertje....tadaaa... Anni rijd de straat uit, links af, passeert zijstraat rechts en ziet bij de volgende zijstraat zo'n 4WD 'beetje overdreven je woont niet in Alaska' bakbeest van een auto aankomen...oké auto van rechts zo ff stoppen denk ik nog... maar Lulletje Poep op zn hoge bandjes had schijt ant Micraatje van Anni en draait zo mijn straatje in... das leuk pik maar dan mot je ff beetje uitwijken naar rechts en dan past t psies...want Anni gaat namelijk niet opzij...voor niemand niet. En zeker niet als je nog eens met je handen gaat zitten gebaren naar Anni dat ze naar achter mot, dat ze idioot is en de verkeersregels niet kent...en staren sukkel helpt ook niet want ik staar net zo hard terug....en ik kan mijn ene wenkbrauw optrekken há! 
Heel eigenwijs van mij, maar jij propt um in mijn straatje, zoekt t uit, Anni gaat nergens naar toe. Dan ken jij vanaf je stoeltje op mij neerkijken dat zal me echt aan mn reet roesten. Pompidompidom...
Ik ziet um zijn stuur wat omgooien en wat gas geven ...nou dat ken ik ook in tegengestelde richting en dan kunnen we psies langs mekaar rijden... ik zie um kijken of ik zn auto niet raak...teleurgesteld dat ik onverstoorbaar mijn otootje erlangs laat lopen hoor ik achter me 'kutje!' ...'kutje'!!









Reacties

Populaire posts van deze blog

Kabeltjes meterkast- deel 1 & deel 2

Dr mot in 1x wat kabeltjes in de meterkast vervangen worden hiero én gelijktijdig bij alle bovenburen...vanuit de kruipruimte  de nieuwe kabeltjes zo in ene keer door naar alle 4 de etages... 7 jaar trug most dat al sowieso omdat die dingen verouderd zijn maar nu met die slimme meterts...wast noodzakelijk zogezegd... 7 jaar terug dus...na een boel heisa van afgezegde afspraken, buren die niet thuis waren, bonje tussen Stedin en de Woningbouw is dat hele project (waarbij aansluiting etc gratis was) stilgelegd... Ik heb toen nog eens een keertje zelf gebeld... néé mevrouw dat kost U centen... WTF? Júllie blijven in gebreke en nu mot ík betalen??? Lang verhaal kort...er kwam een mannetje gratis alles vervangen inclusief slimme metert en de buren hoefden niet thuis te zijn...Húh? Krijg ik een tijd terug Mannetje Stedin an de deur blabla, vervangen, buren thuis, kruipruimte, kabeltjes en tuin op de schop... Parrrrdon?! Tuin op de schop??? 7 jaar geleden kan ik mij niet herinneren dat t ...

Over deze dinsdag...

Houdbare melk in de aanbieding bij dn Aldi dus gewapend mét boodschappenbrief om 8.00 uur naar Berrekol (Berkel & Rodenrijs voor de niet BabblAnni-kennerts)  Dr hangt een miezerig buitje boven Anni tijdens de tocht. In de winkel is het lekker rustig, zo heb ik t graag want zo blijft de hersencel ook nog ff in de slenterstand. Ik graai wat groen spul mee, pak afbakbroodjes, colaatje Zero voor Anita, wijntje voor Alice en in de bolognesesaus... Afijn Anni stouwt t karretje lekker vol...bijna aant eind van t brieffie: melk Anni denkt aan haar medemens(zolang het niet over pleepapier of koffie gaat kan ik dat best namelijk) en vraagt een medewerkster: ...ehm... hoeveel dozen mag ik per keer meenemen?  'Nou mevrouw zoveel als U wilt! De hele stapel! -Dat ga niet passen nie int Micraatje 'Ken ook opt dak, aanhanger... fijne medewerker, goed nivootje, ik hou ervan. Gerustgesteld dat ik zonder problemen 4 dozen mag meenemen bekijk ik mn kar eens....Oeps... kar vol geen plek voor m...

Tandem for Life Grand Départ op 17 mei 2025

Alice, door kanker blind en vorig jaar een herseninfarct rijker is volop in training geweest om die barre tocht naar Spanje achterop de tandem bij Miel te maken. Miel, oprichter en directeur van Topsport for Life is naast zijn werk voor de Stichting óók nog donateurs aan het werven én in training geweest. Oók Anni heb  t hier flink voor dr kiezen gekregen hoor, dat gedoe vanaf september vorig jaar ter voorbereiding op "Tour de Topsport/Tandem for Life Eindhoven-Gandia" ... Anni vanaf de zijlijn dan hé?!  Miel & Alice zijn de échte helden en dan is er nog een klein maar onmisbaar cluppie wat hun heeft ondersteund en gaat ondersteunen. Jullie weten: Anni is specialist Bankhangen, zwaait met vlaggetjes, zorgt voor voer en vervoer zolang het maar niet te veel energie kost want die batterij van Anni laadt niet verder meer op dan 40%. Anni 'doet t' nog steeds na 3x kanker, chemo, radiotherapie en een herseninfarct maar veel fitter wordt ze er niet van zeg maar. Van buit...